دریچه ای به سوی حقیقت بهائیت

تحقیقاتی در مورد بهائیت

فیلسوف بزرگ شرق، ابوعلی سینا می گوید: " آنکس که سخنان بی برهان بر زبان آورد یا به گفتار بی دلیل گوش فرا دهد ، بجاست که از جامعه ی انسانی بیرون شود. "

 ( محمد تقی جعفری- تعاون الدین و العلم- ص16)

چندی پیش یکی از سایتهای بهائی شبهه ای با عنوان اشکالات عربی در قرآن مطرح کرده بود . پس از بررسی و تحقیق های فراوان از منابع متعدد ، تصمیم گرفتیم که به این شبهات پاسخ دهیم . قبل از تحلیل و بررسی شبهات، ابتدا لازم می دانم  که در اینجا، اصل شبهات را عیناً از این سایت بهائی مطرح نمایم:

 اگر به اغلاط نحوی قرآن بپردازیم که مثنوی هفتاد من کاغذ شود:


آل عمران، آیهء 59، "قال له کُن فیکون" باید باشد "کن، فکان"؛

نساء، آیهء 162، "یؤمنون بما انزل الیک و ... مقیمین الصّلوة" باید باشد "مقیمون الصّلوة"؛

حجرات، آیهء 9، "طائفتان من المؤمنین اقتتلوا..." باید باشد "اقتتلا"؛

 منافقون، آیهء 10، "فأصدّق و أکُن من الصّالحین" باید "أکون من الصّالحین"باشد ، و...

 

 حال که اصل شبهه را متوجه شدیم ، پاسخگویی را آغاز می کنیم.

1- آل عمران، آیهء 59، "قال له کُن فیکون" که بیان شده بود باید باشد "کن، فکان"؛

*)رد شبهه:

 اگر " قال له کُن فکان " باشد به معنی این است که " به او فرمود (موجود) باش پس

  (موجود) بود" لذا با به کار رفتن" فکان " جمله از لحاظ مفهومی دچار ایراد می شود

  برای اینکه تا خداوند متعال نفرماید که موجود باش او هم موجود نمی شود. حال اگر

 " فیکون " به کار رود حالت استمراری پیدا می کند و با توجه به مفهوم جمله ، خداوند

  (آن به آن) در هر لحظه ای می تواند این کار را انجام دهد. و با به کار رفتن " فیکون "  معنا به این صورت می شود:

 به او فرمود: «موجود باش!» او هم فوراً موجود شد.

۲- نساء، آیهء 162، "یؤمنون بما انزل الیک و ... مقیمین الصّلوة" باید باشد "مقیمون الصّلوة"؛  

*)رد شبهه:

و : (و) عطف

المقیمین : معطوف

الصّلوة : مفعول به

به علت اختصاص و مدح بایستی مقیمین الصّلوة باشد.

 

3- حجرات، آیهء 9، "طائفتان من المؤمنین اقتتلوا..." باید باشد "اقتتلا"؛

 *)رد شبهه: 

  طائفة اسم جمع است (جمع نفرات می باشد) لذا طائفتان نیز اسم جمع بوده پس باید  اقتتلوا باشد که  جمع به حساب آید.

4- منافقون، آیهء 10، "فأصدّق و أکُن من الصّالحین" باید "أکون من الصّالحین"

*)رد شبهه:

زمانیکه دو تا ساکن در کنار هم بیایند التقای ساکنین می شود و حرف علّه حذف می شود.ﺃکن هم در ابتدا ﺃکوْنْ بوده که در ﺃثر التقای ساکنین" و" حذف گردیده است.  

امیدوارم که این مقاله برای همگان مفید واقع شده باشد. انشاء الله

+ نوشته شده در  دوشنبه چهاردهم دی ۱۳۸۸ساعت 23:27  توسط میترا  |